بچه ها از کجا می آیند؟/آموزش مسائل جنسی

خب؛

بچه ها از کجا می آیند؟

در چه سنی باید جواب این سوال را به بچه ها بدهیم؟

اصولا آیا باید انسانها (آدمیزاد) در این خصوص اطلاعاتی داشته باشند یا نه؟

اصولا آیا باید انسانها (آدمیزاد) در این خصوص آموزش ببینند یا نه؟

بچه که بودم یادمه از مادرم همین سوال را پرسیدم

و او گفت

وقتی بچه میخواد به دنیا بیاد دل مامانش پاره میشه ازش میاد بیرون!!!

(فقط همینو گفت و بیشتر توضیح نداد)

و من با خود فکر میکردم که خب بعدش شکم مامانش دوباره چه جوری خوب میشه؟

و من چقدر دلم به حال مادران میسوخت که چرا باید شکمشون پاره بشه؟!!!

کارشناسان معتقدند که جواب این سوال را باید همان موقع که در ذهن بچه ها ایجاد میشود ولی با زبانی در خور فهم بچه ها بهشان داد

و خلاصه آموزش مسائل جنسی بهتر است در بچگی داده شود که هنوز بچه ها میل جنسی و احساس شهوت ندارند

و مخصوصا اینکه این اطلاعات و آموزشها بهتر است توسط والدین و یا آموزگاران به بچه ها داده بشه نه دوستان و هم سن و سالانشان!!!

من قبلا در این خصوص در پستهای زیر اشاراتی داشته ام

تکمیل کتاب!/بهرنگ

کتابهایی که نخوانده‌ام!

از جمله گفته بودم:

و اما در مورد کتاب “بچه ها از کجا می آیند؟”؛ ضمن اینکه توصیه به خواندن آن میکنم
1- به بچه هاتون هدیه بدید و بگید بخونند و در موردش فکر کنند و اگر ابهاماتی دارند سوال کنند یا باتفاق هم بخونید
2- کتاب به نظر من از لحاظ علمی کامل است ولی از لحاظ اخلاقی و مخصوصا مذهبی ناقص است! حتما در کنار مطالب آن و برای تکمیلش، نکات مذهبی لازم را به بچه ها تذکر بدید و احکام اسلامی را در کنار آن به آنها آموزش دهید.

حالا با مطرح شدن انتقاداتی در خصوص 2030

دوباره لازم دیدم در این مورد بیشتر صحبت کنم …

فایل کتاب آموزشی

بچه ها از کجا می آیند؟

را در لینک زیر میتوانید ببینید:
https://drive.google.com/file/d/0BwxefuGxFQxHczBndFluVjFXejg/view?usp=sharing

و همچنین در لینک زیر

http://www.midinternet.com/wp/wp-content/uploads/2008/02/bacheha_az_koja_miayand.pdf

و فایل فیلم آموزشی

بچه ها از کجا می آیند؟

را هم میتوانید در لینک زیر بیابید:
https://drive.google.com/file/d/0BwxefuGxFQxHZjIyN1Z0OUdlMTg/view?usp=sharing

فیلم را در یوتیوب هم،   در  آدرس https://www.youtube.com/watch?v=ZRBiMK1fIgA (در کانال خودم) گذاشته ام

و در آخر اینکه

مطلب زیر از طریق تلگرام در باره این موضوع به دستم رسیده که عینا منتشر میکنم:

[Forwarded from فردای بهتر (مصطفی تاجزاده)]
✳️نظر شهيد بهشتي درباره آموزش جنسي به كودكان / حمله اصولگرايان به سند ٢٠٣٠ حمله به تربيت اسلامي است
✍️داوود حشمتي . روزنامه‌ شرق (27 ارديبهشت)
🔸منتقدان دولت روحاني درباره سند ٢٠٣٠، هفته گذشته در تمام شهرستان‌ها مشغول تخريب هستند. آنها در روستاها تكثير مي‌كنند كه دولت با اين سند قصد آموزش جنسي به كودكان را دارد. خدا رحمت كند آيت‌الله بهشتي را كه سال‌ها پيش به اين مسئله پاسخ داده بود؛ به‌طوري كه انگار براي امروز ما حرف زده است. تخريب اصولگرايان نشان مي‌دهد نه‌تنها اصل سند را نخوانده‌اند بلكه با انديشه‌هاي تئوريسين‌هاي انقلاب حداقل آشنايي را هم ندارند.
🔸بررسي سند نشان مي‌دهد در هیچ‌کجای سند ۵۱ صفحه‌ای آموزشی ۲۰۳۰ حتی یک کلمه هم از «همجنس‌گرایان» نوشته نشده؛ یعنی مخالفان دولت نمی‌توانند حتی یک بند این سند را پیدا کنند که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به موضوع «همجنس‌گرایان» اشاره کرده باشد. در بند ۶۳ این سند از آموزش جنسی «sexuality education» سخن گفته شده که به‌صورت کلی به تعاریفی چون آمیزش جنسی، سن مجاز، باروری، بهداشت باروری، حقوق باروری، شیوه‌ها و ابزارهای پیشگیری، پرهیز جنسی، بیماری‌های جنسی، آزار جنسی و مصادیق آن و مواردی از این دست می‌پردازد. اما مگر اين موارد براي ما ناشناخته است و آموزش در اين زمينه براي «مسلمان متدين» ايراد است؟
🔸 تفكري كه آموزش اين مسائل را مذموم مي‌شمارد تفكر «كاتوليكي» است. براي پاسخ به اين تخريب‌ها فقط كافي است نگاهي به انديشه‌هاي دكتر بهشتي بيندازيم تا ببينيم برخي تا چه اندازه با نگاه بزرگان انقلاب ناآشنا هستند.
🔸بي‌دليل نبود كه روحاني در همايش آزادي گفت:‌ «به مردم و رهبري عزيز اطمينان مي‌دهيم كه در چارچوب قوانين و آموزه‌هاي اسلامي اين سند اجرا مي‌شود». شهيد بهشتي درباره آموزش جنسي به كودكان توضيحات كامل داده است كه به طور كامل در زير مي خوانيد: «در يك محفل علمى و تصميم‌گيرى، اين مسئله، كه هر چند وقت يك بار مسئله روز مى‌شود، مطرح شد و كارشناسان به اصطلاح مطالعه‌كرده، مسافرت‌كرده و دنياديده، به قول و به خيال خودشان، در اين زمينه داد سخن مى‌دادند. به آنها گفتم منطورتان از طرح اين مسئله چيست؟
🔸 اگر منظورتان اين است كه بچه‌ها در اولين فرصت و زمانى كه توانايى دارند، اندام‌هاى جنسى را بشناسند، نقش اندام‌ها را بدانند، ترشحات اندام‌ها را بدانند، خوب، اين مسئله براى بچه مسلمان مسئله تازه‌اى نيست. شما مى‌دانيد كه هميشه همين بچه مسلمان را با رساله عمليه آشنا مى‌كردند. سعي مى‌شود قبل از اينكه پسر دچار احتلام بشود به او گفته شود كه به شكلى از اشكال، ممكن است جنُب بشود و وظيفه‌اش هم غسل‌كردن است. سعى مى‌كردند به دختر خانم‌ها، قبل از اينكه به ٩سالگى تمام برسند و احتمالا خودشان با مسئله عادت ماهانه روبه‌رو بشوند، به شكلى از اشكال بفهمانند كه اگر چنين چيزى ديدى وحشت نكن. به‌هرحال، به آنها گفتم اين حرف‌ها براى بچه مسلمان‌ها نيست. اين حرف‌ها براى بچه‌هاى مسيحى است.شما شنيده‌ايد كه در عالم كاتوليك‌ها، آن هم در ميان مسيحيان كاتوليك در دوران گذشته، اصلا نام اندام‌هاى جنسى را در حضور بچه‌ها به هر شكل بردن گناه تلقى مى‌شد.
🔸خوب، در اسلام چنين چيزى نيست. مگر نه اين بوده است كه اين رساله‌ها براى خواندن همين بچه‌ها و بزرگ‌ها، كه به بچه‌ها ياد بدهند، نوشته شده؟ مگر نه اين است كه آقايان اهلِ علم مسئله‌گو در هر محلى سعى مى‌كردند با هر شكلى مسائل اين مطلب را به جوان‌ها بفهمانند؟ بنابراين، من فكر مى‌كنم كه طرح اين مسئله به شكل خيلى روباز و متين با كودك هيچ اشكالى ندارد. هر قدر او را بيشتر در برابر اين معماى ندانسته قرار بدهيم يك ظلم به او كرده‌ايم.» (دكتر بهشتي، نقش آزادي در تربيت كودكان، صفحه ٢٤ و ٢٥)

13 Replies to “بچه ها از کجا می آیند؟/آموزش مسائل جنسی”

  1. روغن خراطین

    سلام امیدوارم روز سرشار از انرژی داشته باشید و البته کی خبر خوب بشنوید

    ممنون کلی برام مفید بود واقعا

    دلم نیومد کامنت نزارم و تشکر نکنم – ممنون ادمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *