من و mobilecount – سوم

قسمت اول داستان mobilecount را که قبلا اینجا گفته بودم. اگر خوانده اید که هیچ. اگر نخوانده اید اول بروید آن را بخوانید و بعد …

و اما بعد

در بخشی از نامه ای که به رایتل نوشته ام، آمده است:

… مشکل سومی که برایم بوجود آمده اینست که در تاریخ ۲۲ شهریور ۹۵ خط ۹۲۰…۷۰۵  من، دوطرفه قطع شد. من موضوع را از طریق تیکت اعلام کردم (تصویر ضمیمه)
با ۲۰۰ تماس گرفتم. گفتند تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفته خط را قطع کنیم. گفتم به چه دلیل؟ گفتند نقص مدارک. شما به یکی از نمایندگیهای رایتل مراجعه کنید و فرم مشخصات خود را تکمیل و همراه با تصویر کارت ملی برای ما بفرستند.
این کار را کردم ولی خط وصل نشد. مجددا تماس گرفتم و نهایتا گفتند تنظیم مقررات گفته خط به دلیل تخلف قطع شده و دیگر وصل نمیشود و شما باید یک خط جدید بخرید!
گفتم پول خط را به من برمیگردانید؟ گفتند خیر!!!

گفتم من تخلفی نکرده ام چه باید  کنم؟ گفتند باید به تهران بیایید و دلیل قطع خط را خود از تنظیم مقررات بپرسید.

 

… روز ۱۹ مهر ۹۵ به آنجا مراجعه کردم
گفتند تخلف خط شما محرز است و برای تعیین علت آن و اعلامش؛ بایستی شکایت کنید.
 
و اما تفصیل
خانم کارشناس مربوطه در سازمان تنظیم و مقررات، آن روز به من گفت اجازه بدید با همکاران امنیت شبکه تماس بگیرم. ۱۰ دقیقه ای طول میکشد و در این فاصله، از من پذیرایی کردند (دستشان درد نکند)
پس از چند دقیقه همکاران امنیت گفتند تخلف خط ایشان محرز است ولی برای بررسی به زمان بیشتری نیاز است. من در این فاصله به یکی از مسئولین آنجا سری زدم.
چند دقیقه ای گذشت و خانم کارشناس مربوطه به خط ۹۲۰ من زنگ زد و گفت: خط شما وصل شد آنهم به این دلیل که تخلف؛ با کپی سیمکارت شما انجام شده …
با اینحال شما شکایت خود را تحویل دبیرخانه بدهید تا پیگیری شود.
تحویل دادم و این هم مدرکش
mobilecount20
همچنین ایشان فرمودند: راه اندازی سامانه mobilecount بسیار خوب شده است و باعث شفافیت. زیرا تعدادی از فروشندگان سیمکارت، پس از مراجعه یک نفر جهت خرید سیمکارت، با توجه به اینکه به نام هر شخص در هر اپراتور ۱۰ سیمکارت میتواند باشد، با سوء استفاده از کارت ملی افراد و بدون اطلاع آنها مبادرت به ثبت نام سیمکارتهای دیگر به نامشان کرده و آن سیمکارتها را به دیگران فروخته اند بدون اینکه شخصی که سیمکارت به نامش هست، مطلع باشد!
در پیگیریهای بعدی اینجانب در رابطه با شکایت تسلیم شده؛ فرمودند که:
سیستم خودش بطور اتوماتیک بررسی می نماید و مواردی از قبیل قاچاق مکالمه و یا  استفاده از اینترنت و ارسال پیامک به گونه ای که سیستم اکانتینگ شارژ نشود و … را تشخیص میدهد. در صورت مصرف نامتعارف سیمکارت، سیستم آن را تخلف محسوب  نموده و خط را قطع می نماید.
در صورت مراجعه مالک سیمکارت و بررسی دقیقتر توسط نیروی انسانی (کارشناس مربوطه) و در صورتی که تشخیص داده شود سیستم اشتباه کرده و یا سوء استفاده از طریق کپی سیمکارت انجام شده؛ مجددا خط وصل میشود.
من حیث المجموع؛ در صورتی که خط شما با وجود شرایط مشابه قطع شد، حتما مراجعه و پیگیری کنید تا وصل شود. در غیر اینصورت پول سیمکارت از کفتان میرود!!!

2 Replies to “من و mobilecount – سوم”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *